Wat is @COM?

atcom-globe.jpg@COM producten bieden verschillende telefonie-oplossingen voor de zakelijke markt. De @COM producten worden gemaakt door TechNetworks BV and worden verkocht via resellers.

Er bestaan inmiddels verschillende @COM oplossingen waarvan verreweg de populairste de "@COM Business Manager telefonie-server (PBX)" is, en waarover het overgrote deel van deze website dan ook gaat. Er bestaan echter nog meer oplossingen binnen de @COM familie zoals de "@COM System Alert", de "@COM Connect" ook wel bekend als de "AsteriskConnect" en de "@COM Reporting Server".

@COM Business Manager

De @COM Business Manager is een compleet SIP gebaseerde telefonie-oplossing geïnstalleerd op robuuste en speciaal voor communicatie ontwikkelde server-platform of een vmWare ESXi server. Hierbij wordt een op maat gesneden bundel van CentOS Linux, Asterisk Open-Source, SAP Crystal Reports, PostgreSQL en nog enkele andere software onderdelen geleverd, waardoor kwalitatief hoogwaardige, geïntegreerde communicatieoplossingen kunnen worden aangeboden. Alle informatie over dit product vindt u terug op de overige pagina's van deze website.

@COM Service Alert

De @COM Service Alert is een storingsmeldsysteem dat van oorsprong was ontwikkeld voor een bedrijf dat haar klanten een wereldwijde een 24/7 service wilde aanbieden.
Klanten kunnen naar dit systeem bellen om een storing aan een specifiek product te melden. Na de melding wordt door het systeem een dienstdoende servicetechnicus voor dat product gezocht zodat deze kan worden geïnformeerd over de storing. De alarmering gebeurd in eerste instantie middels een SMS bericht aan de primaire servicetechnicus die op dat moment dienst heeft. Deze servicetechnicus dient de ontvangst van het SMS bericht te bevestigen door een SMS terug te sturen of te bellen, op deze manier wordt gecontroleerd of ook een fysiek persoon de melding heeft ontvangen. Indien de servicetechnicus niet reageert binnen een vooraf ingestelde tijd, wordt deze telefonisch opgeroepen door het systeem en moet deze op één toetsen om de storingsmelding te bevestigen. Reageert de primaire servicetechnicus niet op de SMS of telefonische oproep, dan wordt na een instelbare tijd de backup servicetechnicus per SMS ingelicht, en mocht ook deze niet reageren, dan wordt deze telefonisch opgeroepen. Pas wanneer ook dat niet lukt wordt de doormelding als mislukt beschouwd waarvan via een uitgebreid log een servicemanager op de hoogte zal worden gesteld zodat deze inzicht krijgt in de performance en reactietijd van de serviceorganisatie. Aan de hand van een koppeling met het CRM/HRM pakket kunnen gegevens van klanten en technici worden geïmporteerd in het systeem, maar dat kan ook handmatig worden ingegeven. Hierdoor weet het systeem precies welke servicetechnicus dienst heeft op het moment van de melding en ook welke servicetechnicus het meest geschikt is voor deze klant en het type storing.

@COM Connect (AsteriskConnect)

De @COM Connect (ook wel bekend als de AsteriskConnect) is een gestandaardiseerde CSTA/XML CTI interface voor vrijwel alle Asterisk gebaseerde telefonie-servers. De software was oorspronkelijk ontwikkelt om de PeterConnects Attendant Console de koppelen aan de @COM Business Manager waardoor PC Bedienpost functionaliteit kon worden toegevoegd aan de @COM Business Manager. Al gauw werd duidelijk dat hier ook behoefte voor was bij andere Asterisk gebaseerde PBX systemen waardoor deze software onder de naam "AsteriskConnect" ook werd verkocht aan derden. Daarnaast wordt dit product ook ingezet voor andere specifieke CTI koppeling omdat het gebruik maakt van de gestandaardiseerde CSTA/XML standaard.

@COM Reporting Server

Rapportages draaien op de @COM Business Manager is mogelijk en zijn redelijk uitgebreid, echter sommige organisaties willen net iets meer dat niet kan zonder het systeem te overbelasten. De @COM Report Manager is dan de perfecte oplossing voor deze klanten, het biedt de volgende functies:

  • Sneller omdat het draait op een aparte server, dus alle rekenkracht is 100% beschikbaar voor rapportages
  • Rapportages kunnen over een langere periode worden opgevraagd.
  • U kunt zelf rapportages maken met behulp van de SAP Crystal Reports XI Designer software
  • De database is voor u zelf toegankelijk zodat u ook uw eigen software oplossing kunt gebruiken (zoals Excel) om rapportages te maken.