Wat is @COM?

atcom-globe.jpg@COM producten bieden verschillende telefonie-oplossingen voor de zakelijke markt. De @COM producten worden gemaakt door TechNetworks BV and worden verkocht via resellers.

Er bestaan inmiddels verschillende @COM oplossingen waarvan verreweg de populairste de "@COM Business Manager telefonie-server (PBX)" is, en waarover het overgrote deel van deze website dan ook gaat. Er bestaan echter nog meer oplossingen binnen de @COM familie zoals de "@COM System Alert", de "@COM Connect" ook wel bekend als de "AsteriskConnect" en de "@COM Reporting Server".

@COM Business Manager

De @COM Business Manager is een compleet SIP gebaseerde telefonie-oplossing geïnstalleerd op robuuste en speciaal voor communicatie ontwikkelde server-platform of een vmWare ESXi server. Hierbij wordt een op maat gesneden bundel van CentOS Linux, Asterisk Open-Source, SAP Crystal Reports, PostgreSQL en nog enkele andere software onderdelen geleverd, waardoor kwalitatief hoogwaardige, geïntegreerde communicatieoplossingen kunnen worden aangeboden. Alle informatie over dit product vindt u terug op de overige pagina's van deze website.

@COM Service Alert

De @COM Service Alert is een storingsmeldsysteem dat van oorsprong was ontwikkeld voor een bedrijf that wereldwijd een 24/7 service aanbood. Klanten kunnen naar dit systeem bellen en hun storing melden waarna een dienstdoende servicetechnicus zal worden gezocht door het systeem. Aan de hand van een koppeling met het HRM pakket wordt bepaald wie de dienstdoende servicetechnicus is die gealarmeerd moet worden voor een specifieke klant. De alarmering gebeurd in eerste instantie middels een SMS bericht aan de primaire servicetechnicus dienst heeft. Deze servicetechnicus dient de ontvangst van het SMS bericht te bevestigen door een SMS terug te sturen of te bellen, op deze manier wordt gecontroleerd of ook een fysiek persoon de melding heeft ontvangen. Indien de servicetechnicus niet reageert binnen een vooraf ingestelde tijd, wordt de backup servicetechnicus per SMS ingelicht. Mocht ook deze niet reageren, dan wordt een groep van servicetechnici gebeld. Van alle door het systeem gemaakte acties wordt tevens een uitgebreid log bijgehouden zodat servicemanager inzicht kunnen krijgen in de reactietijd van hun serviceorganisatie.

@COM Connect (AsteriskConnect)

De @COM Connect (ook wel bekend als de AsteriskConnect) is een gestandaardiseerde CSTA/XML CTI interface voor vrijwel alle Asterisk gebaseerde telefonie-servers. De software was oorspronkelijk ontwikkelt om de PeterConnects Attendant Console de koppelen aan de @COM Business Manager waardoor PC Bedienpost functionaliteit kon worden toegevoegd aan de @COM Business Manager. Al gauw werd duidelijk dat hier ook behoefte voor was bij andere Asterisk gebaseerde PBX systemen waardoor deze software onder de naam "AsteriskConnect" ook werd verkocht aan derden. Daarnaast wordt dit product ook ingezet voor andere specifieke CTI koppeling omdat het gebruik maakt van de gestandaardiseerde CSTA/XML standaard.

@COM Reporting Server

Rapportages draaien op de @COM Business Manager is mogelijk en zijn redelijk uitgebreid, echter sommige organisaties willen net iets meer dat niet kan zonder het systeem te overbelasten. De @COM Report Manager is dan de perfecte oplossing voor deze klanten, het biedt de volgende functies:

  • Sneller omdat het draait op een aparte server, dus alle rekenkracht is 100% beschikbaar voor rapportages
  • Rapportages kunnen over een langere periode worden opgevraagd.
  • U kunt zelf rapportages maken met behulp van de SAP Crystal Reports XI Designer software
  • De database is voor u zelf toegankelijk zodat u ook uw eigen software oplossing kunt gebruiken (zoals Excel) om rapportages te maken.