Release notes

support-release-notes.jpgOp deze pagina vindt u een overzicht van de belangrijkste aanpassingen in de laatste versies van de @COM Business Manager. Een volledig overzicht van alle aanpassingen, het zogenaamde "Changelog", vindt u op onze @COM Issue Tracking systeem.

Voor een overzicht van alle aanpassingen in de laatste software versies kunt u de SMR documentatie hier downloaden.  U download dan het zogenaamde SMR oftewel "Software Maintenance Release document" (Engelstalig). Voor uw gemak hebben wij een overzicht van de belangrijkste aanpassingen hieronder in het kort vermeld: 

Aanpassingen in SMR.2.230.503

  • Nieuwe functionaliteit:
    • @COM User-based licensing.
    • Volledige versie van de @COM Bedienpost.
    • User-based routing nu ook beschikbaar voor oproepgroepen.
    • @COM Personal Call Manager toont nu wie een beller eerder gesproken heeft in de organisatie.
    • Beheer van Afdelingen, Call Center agenten en Functieomschrijving nu ook vanuit gebruikersbeheer mogelijk.
  • Gewijzigde functionaliteit:
    • Call Center agent functies in @COM Bedienpost alleen tonen als er ook een agent is gedefinieerd.
    • Hoofd-extensie kan nu worden aangepast bij bestaande gebruikers.
    • Update van de @COM Connect naar v3.45.412-hf9.
  • Verbeterde functionaliteit:
    • @COM Personal Call Manager.
    • @COM Bedienpost.
    • Gebruikersbeheer.
    • Snom toestel provisioning.
    • Dial-plan.
       

Aanpassingen in SMR.2.210.446

  • Nieuwe functionaliteit:
    • @COM Bedienpost (beta-versie).
    • Persoonlijk Telefoonboek nu beschikbaar voor PCM en Bedienpost.
    • Servicecode *88 om inkomende oproepen naar mobiel te routeren (user-based routing).
    • Eenvoudiger beheer afdelingen.
  • Gewijzigde functionaliteit:
    • Verbeterde Bria Contacts Export.
    • Verbeterde User-based routing.
    • Update van de @COM Connect naar v3.7.437-hf7.
  • Verbeterde functionaliteit:
    • Personal Call Manager.
    • SMR Deadlock detection.
    • Mobiele telefoonstatus weergave.
    • Kopiëren van Mitel device instellingen.
    • Verscheidende Asterisk CLI foutmeldingen verholpen.
       

    Aanpassingen in SMR.2.165.303

    • Nieuwe functionaliteit:
      • geen
    • Gewijzigde functionaliteit:
      • geen
    • Verbeterde functionaliteit:
      • Werking van het Presence- en Call Center Wall Board sinds SMR.2.162.234.
      • Openen van de Call Center Supervisor sinds SMR.2.162.234.
      • Personal Call Manager Department selectie.
      • Programmeren van BLF toesten
         

    Aanpassingen in SMR.2.165.289

    • Nieuwe functionaliteit:
      • Mogelijkheid voor gescheiden Call Center Wallboards per bedrijf.
    • Gewijzigde functionaliteit:
      • Kleine aanpassingen voor LMT beheerder.
    • Verbeterde functionaliteit:
      • Veel verbeteringen voor de nieuwe PCM v2.
      • Veel verbeteringen voor de nieuwe VAMO v2 ondersteuning.
      • Verbeterde ondersteuning voor het Call Center Wallboard (AstEvent Daemon).
      • Vastlopen van de telefonie-functie verholpen.
         

    Aanpassingen in SMR.2.162.234

    • Nieuwe functionaliteit:
      • Fixed-Mobile extensies.
      • Nieuwe Personal Call Manager.
      • Nieuwe Personal Call Manager App.
      • Gebruiker gebonden oproep routering.
      • Full Support voor vrij alle nieuwe Snom en Mitel toestellen.
      • Audio en Displat taal kunnen apart van elkaar en per device worden aangepast.
      • Online LMT documentatie direct benaderbaar vanuit de LMT.
    • Gewijzigde functionaliteit:
      • Nieuwe functie toetsen programmering voor Fully Supported devices.
      • De Personal Call Manager GUI is veranderd.
      • Verbeterde Forced-on-PBX (VAMO v2) support.
      • Een Standaard LMT beheerder can nu ook meerdere device tegelijk aanmaken.
      • Verbeterde support for de detectie van Semi-Blind transfers.
    • Verbeterde functionaliteit:
      • Performance van het systeem mbt Database en AstEvent Daemon.
      • Omzetting device licentie van "full-support" naar "basic support".
      • Beschikbaarheid databases.
      • @COM Auto-update functie.

    Aanpassingen in SMR.2.87.127 (alleen voor v2 systemen)

    • Vernieuwde Call Center functies:
      • Agent automatisch pauzeren bij gemiste oproep.
      • Agent automatisch uitloggen op specifiek tijdstip.
      • Agent ook uitloggen bij uitloggen als flexwerker.
      • Agenten screen in Wallboard automatisch openen.
      • Wallboard auto-zoom functie is nu uit te schakelen.
      • Op het wallboard kunnen nu de beschikbare agenten worden per wachtrij worden getoond.
    • Extra functies voor de LMT Beheerder:
      • Toestel-status informatie inzien in de LMT.
      • Doorschakeling van toestellen aanpassen.
      • CLIR en DND functie in/uitschakelen.
      • Statische routes bewerken (i.p.v. verwijderen en nieuwe aanmaken).
      • Gemakkelijker devices vervangen door nieuw i.g.v. defect.
      • Port nummer definiëren bij SMTP relay server.
      • Betere verdeling log-bestanden.
    • Robot-achtig klinkende muziek in wacht verwijderd uit de standard bibliotheek.
    • Rapportages kunnen worden verstuurd naar meerdere mail-adressen.
    • Verbeterde functionaliteit:
      • Verbeterde functies voor de Mobility Extender (VAMO).
      • Caller ID bij gesprekken via wachtrijen.
      • Beantwoording van gesprekken door Agenten.
      • Gebruik van comma's in een toestel namen.
      • De "via" vermelding in de Caller ID.
      • De opname-service meertalig geworden.
      • De kalenderstand aanpassen verbeterd,
      • De System Monitor meldde
      • En nog vele meer...