Op deze pagina vindt u een overzicht van de belangrijkste aanpassingen in de laatste versies van de @COM Business Manager. Een volledig overzicht van alle aanpassingen, het zogenaamde "Changelog", vindt u op onze @COM Issue Tracking systeem.
Voor een overzicht van alle aanpassingen in de laatste software versies kunt u de SMR documentatie hier downloaden. U download dan het zogenaamde SMR oftewel "Software Maintenance Release document" (Engelstalig). Voor uw gemak hebben wij een overzicht van de belangrijkste aanpassingen hieronder in het kort vermeld:
Aanpassingen in SMR.2.230.503
- Nieuwe functionaliteit:
- @COM User-based licensing.
- Volledige versie van de @COM Bedienpost.
- User-based routing nu ook beschikbaar voor oproepgroepen.
- @COM Personal Call Manager toont nu wie een beller eerder gesproken heeft in de organisatie.
- Beheer van Afdelingen, Call Center agenten en Functieomschrijving nu ook vanuit gebruikersbeheer mogelijk.
- Gewijzigde functionaliteit:
- Call Center agent functies in @COM Bedienpost alleen tonen als er ook een agent is gedefinieerd.
- Hoofd-extensie kan nu worden aangepast bij bestaande gebruikers.
- Update van de @COM Connect naar v3.45.412-hf9.
- Verbeterde functionaliteit:
- @COM Personal Call Manager.
- @COM Bedienpost.
- Gebruikersbeheer.
- Snom toestel provisioning.
- Dial-plan.
Aanpassingen in SMR.2.210.446
- Nieuwe functionaliteit:
- @COM Bedienpost (beta-versie).
- Persoonlijk Telefoonboek nu beschikbaar voor PCM en Bedienpost.
- Servicecode *88 om inkomende oproepen naar mobiel te routeren (user-based routing).
- Eenvoudiger beheer afdelingen.
- Gewijzigde functionaliteit:
- Verbeterde Bria Contacts Export.
- Verbeterde User-based routing.
- Update van de @COM Connect naar v3.7.437-hf7.
- Verbeterde functionaliteit:
- Personal Call Manager.
- SMR Deadlock detection.
- Mobiele telefoonstatus weergave.
- Kopiëren van Mitel device instellingen.
- Verscheidende Asterisk CLI foutmeldingen verholpen.
Aanpassingen in SMR.2.165.303
- Nieuwe functionaliteit:
- geen
- Gewijzigde functionaliteit:
- geen
- Verbeterde functionaliteit:
- Werking van het Presence- en Call Center Wall Board sinds SMR.2.162.234.
- Openen van de Call Center Supervisor sinds SMR.2.162.234.
- Personal Call Manager Department selectie.
- Programmeren van BLF toesten
Aanpassingen in SMR.2.165.289
- Nieuwe functionaliteit:
- Mogelijkheid voor gescheiden Call Center Wallboards per bedrijf.
- Gewijzigde functionaliteit:
- Kleine aanpassingen voor LMT beheerder.
- Verbeterde functionaliteit:
- Veel verbeteringen voor de nieuwe PCM v2.
- Veel verbeteringen voor de nieuwe VAMO v2 ondersteuning.
- Verbeterde ondersteuning voor het Call Center Wallboard (AstEvent Daemon).
- Vastlopen van de telefonie-functie verholpen.
Aanpassingen in SMR.2.162.234
- Nieuwe functionaliteit:
- Fixed-Mobile extensies.
- Nieuwe Personal Call Manager.
- Nieuwe Personal Call Manager App.
- Gebruiker gebonden oproep routering.
- Full Support voor vrij alle nieuwe Snom en Mitel toestellen.
- Audio en Displat taal kunnen apart van elkaar en per device worden aangepast.
- Online LMT documentatie direct benaderbaar vanuit de LMT.
- Gewijzigde functionaliteit:
- Nieuwe functie toetsen programmering voor Fully Supported devices.
- De Personal Call Manager GUI is veranderd.
- Verbeterde Forced-on-PBX (VAMO v2) support.
- Een Standaard LMT beheerder can nu ook meerdere device tegelijk aanmaken.
- Verbeterde support for de detectie van Semi-Blind transfers.
- Verbeterde functionaliteit:
- Performance van het systeem mbt Database en AstEvent Daemon.
- Omzetting device licentie van "full-support" naar "basic support".
- Beschikbaarheid databases.
- @COM Auto-update functie.
Aanpassingen in SMR.2.87.127 (alleen voor v2 systemen)
- Vernieuwde Call Center functies:
- Agent automatisch pauzeren bij gemiste oproep.
- Agent automatisch uitloggen op specifiek tijdstip.
- Agent ook uitloggen bij uitloggen als flexwerker.
- Agenten screen in Wallboard automatisch openen.
- Wallboard auto-zoom functie is nu uit te schakelen.
- Op het wallboard kunnen nu de beschikbare agenten worden per wachtrij worden getoond.
- Extra functies voor de LMT Beheerder:
- Toestel-status informatie inzien in de LMT.
- Doorschakeling van toestellen aanpassen.
- CLIR en DND functie in/uitschakelen.
- Statische routes bewerken (i.p.v. verwijderen en nieuwe aanmaken).
- Gemakkelijker devices vervangen door nieuw i.g.v. defect.
- Port nummer definiëren bij SMTP relay server.
- Betere verdeling log-bestanden.
- Robot-achtig klinkende muziek in wacht verwijderd uit de standard bibliotheek.
- Rapportages kunnen worden verstuurd naar meerdere mail-adressen.
- Verbeterde functionaliteit:
- Verbeterde functies voor de Mobility Extender (VAMO).
- Caller ID bij gesprekken via wachtrijen.
- Beantwoording van gesprekken door Agenten.
- Gebruik van comma's in een toestel namen.
- De "via" vermelding in de Caller ID.
- De opname-service meertalig geworden.
- De kalenderstand aanpassen verbeterd,
- De System Monitor meldde
- En nog vele meer...