@COM Issue Tracker

  • Time to read 1 minute

Elke software ontwikkelaar maakt gebruik van systemen waarmee ze alle aanpassingen aan hun software registreren. De meeste fabrikanten houden de informatie in deze systemen voor zichzelf en delen deze niet met anderen. Veelal uit vrees dat deze informatie hun imago kan beschadigen doordat hierin ook alle fouten in hun software staan vermeld.

Maar wij spelen graag open kaart met u

Want wij zijn van mening dat iedereen tegenwoordig wel weet dat software zonder fouten niet bestaat, en dat het juist vertrouwen schept door eerlijk te zijn over de problemen die zich voordoen in je software. Daarom geven wij wel de mogelijkheid om mee te kijken in onze keuken, en die keuken noemen wij onze "Issue-tracker".

Onze "issue-tracker"

Onze "issue-tracker" vermeld niet alleen fouten ("Bugs/Issues"), maar ook verzoeken voor nieuwe functionaliteit ("Feature Requests") en verzoeken voor  aanpassingen ("Change Requests"). Om de vermelde informatie in onze "issue-tracker" goed te interpreteren, geven wij u enkele belangrijke  aandachtspunten:

  • Issues worden vermeld in de Engelse taal omdat wij werken met een internationaal team van ontwikkelaars.
  • De informatie is van technisch van aard en is daardoor niet door iedereen goed te begrijpen, wees hiervan bewust!
  • De genoemde release datums zijn altijd indicatief en hieraan kunnen geen rechten worden ontleend.
  • Persoonsgebonden informatie wordt conform de AVG regels afgeschermd, hierdoor kan het lezen van sommige issues niet doorlopend zijn.
  • Issues welke beveiligingsrisico's aan het licht brengen worden door ons niet openbaar vermeld.
  • Sommige issues doen zich alleen in zeer specifieke gevallen voor, maar als deze zich voordoen kunnen gevolgen soms groot zijn. Dergelijke issues moeten wij dan vermelden met het label "Crash" of "Major bug" omdat dit nu eenmaal het gevolg KAN zijn, maar laat u dit niet afschrikken. Want wij verzekeren u dat elke "Crash" of "Major bug" die zich niet sporadisch voordoet, door ons in enkele dagen, en vaak zelfs enkele uren, al wordt opgelost. De "Crash" of "Major bug" vermeldingen die u dus kunt zien zijn waarschijnlijk problemen waar uzelf nooit mee in aanraking zult komen. Mocht dat wel gebeuren, wees dan gerust in de wetenschap dat ons team direct voor u klaar staat om u te helpen.

Om onze issue tracker te bekijken kunt u klikken op de link hier. Namens het gehele ontwikkelingsteam van TechNetworks, alvast bedankt voor lezen van deze tekst. Wij hopen dat onze open en eerlijkheid, tezamen met deze aandachtspunten in gedachten, het kijkje in onze "keuken" u het vertrouwen gaat geven dat wij wensen.