@COM Personal Call Manager v2

De @COM Personal Call Manager v2 (afgekort PCM) is een web-based applicatie waarmee een gebruiker een portal wordt geboden om alles rondom de aan hem/haar toegekende extensies te beheren. Bellen met collega's, controleren van gemiste oproepen, zoeken naar nummers in het bedrijfstelefoonboek, het veranderen van de nummerweergave, het activeren of deactiveren van doorschakelen, is zo maar een greep uit de mogelijkheden van de PCM v2.

De PCM is geen soft-client, maar benut de kracht van het stabiele vaste of mobiele netwerk om te kunnen bellen. Wanneer men iemand wil bellen via de PCM, dan kiest de @COM Business Manager het nummer automatisch op Fully-Supported toestellen. Belt men echter met een willekeurig ander toestel of zelfs mobiel, dan belt de @COM Business Manager eerst naar het nummer waarop men bereikbaar is, en zodra de oproep wordt beantwoordt, wordt men door de @COM Business Manager doorverbonden met de persoon die men wilde bellen. Hierdoor kan een gebruiker met een privé telefoon, zakelijk bellen zonder extra kosten(1) en belt deze niet met een privé Caller ID, maar met het vaste nummer gekoppeld aan het vaste toestel van kantoor. Met de PCM v2 kun je dus een vast-mobiel oplossing realiseren op elk willekeurig toestel!

Bij de eerste versie van de PCM was de click-to-dial functie alleen beschikbaar voor de interne extensie die was toegekend aan de gebruiker. Bij de tweede versie van de PCM is dit door middel van de "Call-Control" functie uit te breiden met de mogelijkheid om als gebruiker zelf te kiezen op welk device hij/zij bereikbaar wenst te zijn of mee wenst uit te bellen. De devices waaruit de gebruiker kan kiezen worden bepaald door de @COM Beheerder en kunnen normale- , flexwerk- of vast-mobiel devices zijn (Een vast-mobiel device kan ook een willekeurig externe telefoonnummer zijn). De "Call-Control" functie zal er ook voor zorgen dat de "key pad" functie beschikbaar is binnen de PCM v2 waarmee de gebruiker elk willekeurig nummer kan bellen die hij/zij wenst. 

De functionaliteiten van @COM Personal Call Manager v2 op een rij:

Bestaande PCM v1 functies (2);
  • Gesprekshistorie bekijken met click-to-dial.
    • Gekozen nummers
    • Ontvangen oproepen
    • Gemiste oproepen
  • Het bedrijfstelefoonboek bekijken met click-to-dial.
  • Doorschakelingen beheren.
  • Niet Storen in- & uitschakelen (DND).
  • Nummerweergave in & uitschakelen (CLIR).
  • Meertalige ondersteuning (NL/EN).
Nieuwe PCM v2 functies;
  • Een vast-mobiel device gebruiken in de PCM.
  • Uitbellen met een vast-mobiel device maar toch het vaste telefoonnummer v.d. zaak mee sturen.
  • Uitluisteren en beheren van voicemail-berichten.
  • Het beheren van voicemail-begroetingen en berichten. 
  • Real-time status van @COM gebruikers en toestellen bekijken.
  • Direct kiezen van een telefoonnummer via het ingebouwde keypad. (3)
  • Beantwoorden, beëindigen, in de wacht zetten en doorverbinden van gesprekken.(3)
  • Zelf kiezen via welke extensie je bereikbaar wilt zijn, of via welke extensie je wilt gaan uitbellen. (3)
  • Kiezen van telefoonnummers in elk willekeurig formaat. (zonder extra nul voor de buitenlijn). (3)
Download onze @COM Personal Call Manager App

Nog meer functies zijn beschikbaar wanneer u onze GRATIS @COM Personal Call Manager App download! Klik op de links in deze pagina voor meer informatie over deze geweldige add-on voor de @COM Personal Call Manager v2.

OPMERKINGEN

(1) Wanneer men gebruik maakt van een mobiel toestel en zich in het buitenland bevindt, dan kunnen er wel kosten aan zijn verbonden voor de gebruiker van de PCM omdat inkomende oproepen dan niet altijd gratis zijn voor de ontvanger. Ook zullen er kosten in rekening worden gebracht door de mobiele provider wanneer men ervoor kiest om uit te bellen via de mobiele provider.

(2) Om de PCM te kunnen gebruiken is per gebruiker een "PCM" licentie vereist. Deze dient door @COM Business Manager beheerder aan een gebruikersaccount te worden toegekend via het menu "Gebruikers en Administrators" -> "Gebruikers". Gebruikers kunnen echter ook automatisch worden aangemaakt indien de "Active Directory synchronisatie" feature is aangeschaft en ingeschakeld.

(3) Deze functie vereist de aanvullende "Call Control" licentie. De "Call Control" licentie bestond al in de @COM Business Manager v1.3 maar is langgeleden al vervangen voor de @COM CTI Level licenties. In de @COM Business Manager v2 is de "Call Control" licentie weer opnieuw in gebruik genomen, maar nu wel met een geheel ander doel. 

(4) De @COM Personal Call Manager v2 is alleen beschikbaar op een @COM Business Manager v2 met een softwareversie hoger dan SMR.2.87.127!